تبلیغات
SOLDIER MAHDI
    آخرین بروز رسانی :
    آخرین بازدید :
حمایت میکنیم
Ads
موضوعات
Category
دوستان
Ferends
آرشیو
Archive
آمار وبلاگ
Blog info
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • کل بازدید کنندگان :
  • تعداد مطالب کل :
  • درباره ی وبلاگ
    About Blog

    محمد آتشی
    آخرین مطالب ارسالی
    Last Posts
    برنامه های کاربردی
    Support
    نظر سنجی
    Poll
    تبلیغات متنی
    Support
    پیوند ها
    Links

    Mass Effect 3 - جمعه 14 بهمن 1390

    تعداد بازدید : طبقه بندی:

    سومین و آخرین نسخه سه گانه Mass Effect


    به سازندگی Bioware


    و تحت نشر EA


    در تعطیلات سال نو 2011


    برای سیستمهای PC ، Xbox 360 و... Play Station 3 منتشر خواهد شد .






    بعد از لو رفتن بازی در فروشگاه آنلاین EA قبل از مراسم رونمایی پروژه Bioware، سرانجام به طور رسمی Mass Effect 3 در VGA 2010 با نمایش یك تریلر هیجان انگیز به همگان معرفی شد . این تریلر سرباز ناشناسی را نشان میدهد كه در یك ساختمان خرابه پناه گرفته و به نظر به شدت زخمی است . بعد از تزریق یك Medi-gel به پایش از پنجره به بیرون نگاه میكند . با نمای دیگر دوربین معلوم میشود كه این سرباز ناشناس داخل ساختمان مشهور Big Ben در لندن است و به زمینی كه سراسر توسط موجودات ماشینی بی رحم، ریپرها، مورد هجوم قرار گرفته است، مینگرد . او میگوید " دو میلیون نفر در روز اول كشته شدند، هفت میلیون دیگر در طی هفته بعد خواهند مرد‌ " و ادامه میدهد " اگر شپرد به زودی كمك نیاورد، دیگر زمینی برای نجات دادن وجود نخواهد داشت " . تریلر با نشان دادن زمین از فضا در حالی كه شپرد زمین ویران را از سفینه خود میبیند ادامه می یابد و با خارج شدن شپرد از كادر، در حالی كه دوربین به آرم N7 او بزرگنمایی میكند، به پایان میرسد .
    با تمام كوتاهی تریلر، باز هم Bioware با حرفه ای گری همه و مخصوصا طرفداران واقعی كاماندر شپرد را به وجد آورد و احساسات را برای تجربه ای دیگربار و البته آخربار برانگیخت .
    مطمئنا همه ما منتظر این هستیم كه ببینیم چگونه تصمیمات نسخه اول و دوم در این نسخه تاثیر خواهد داشت مخصوصا اینكه قرار است در زمین اتفاقات دنبال شوند . تصمیمات اصلی از قبیل كشتن یا زنده نگه داشت Rachni Queen، نجات Council،‌زنده نگه داشت Wrex عزیز و ... و تصمیمات فرعی دیگر مانند طرف مقابل رومنس و ... كه در این نسخه نیز از طریق انتقال Save Game منتقل خواهند شد . بنابراین با در برداشتن تاثیرات تصمیمات هم نسخه 1 و هم نسخه 2 در این شماره میتوان شاهد 1000 تنوع در بازی بود ، حتی تصمیماتی از نسخه 1 كه در 2 تاثیر خاصی نداشتند ممكن است در شماره 3 خود را نشان دهند . البته اگر در تجربه كسی كاماندر شپرد در آخر نسخه 2 بمیرد دیگر نمیتوان سیو گیم را به نسخه 3 منتقل كرد و در حقیقت داستان Mass Effect و كاماندر شپرد برای او در همان جا تمام شده است . همچنین بقیه افرادی كه ممكن است در اواخر 2 بمیرند . در مورد رومنس هم گفته شده است اگر فردی در نسخه 1 با یك نفر و در نسخه 2 با كس یا كسان دیگری رومنس داشته باشد این مسئله میتواند تاثیرات منفی در روابط شپرد در نسخه 3 داشته باشد .
    احتمالا با آمدن به زمین نحوه روایت داستان و اتفاقات این نسخه نیز دست خوش تغییراتی خواهد شد كه مهمترین دلیل آن میتواند تغییر محیط بازی از فضا به زمین باشد . باید دید آیا نژادهای بیگانه در حفظ سیاره مادری شپرد باز هم مثل سابق او را پشتیبانی خواهند كرد ؟ سوالات این قبیل زیاد هستند كه فعلا از پیشگویی خودداری میكنیم .
    آنطور كه گفته ها حاكی از آن است سازندگان سعی دارند با توجه به پایان یافتن این سری در این نسخه نتیجه گیری باشكوهی از تمام اتفاقات دنیای بی نهایت Mass Effect 2 داشته باشند و در اخر هم قصه كاماندر شپرد را با حسی خاص به اتمام برسانند . روند بازی تاریك تر خواهد اما در كنار این تاریكی همان سرگرم كنندگی سابق و لحظات آرام و حتی بعضا شوخ طبعانه نیز بر خواهند گشت . به گفته سازندگان تاثیراتی كه انتخابهای شما در دو نسخه قبل بر این نسخه میگذارند بسیار عمیق تر و تاثیرگذارتر از تاثیرات انتخاب های شما در Mass Effect 2 نسبت به 1 است .
    داستان بین نسخه 2 و 3 قرار بود توسط DLC ها روایت شود كه Lair of the Shadow Broker به عنوان اولین این DLC ها مسئولیت آماده كردن داستان برای Mass Effect 3 را برعهده دارد .
    با توجه به اینكه بازی هنوز در مراحل اولیه تولید خود به سر میبرد در زمینه گیم پلی فقط اهداف Bioware بیان شده است . رگه ها نقش آفرینی عمیق تر، انتخاب های بیشتر در مبارزات و دشمنان متنوع تر و بهتر از جمله این اهداف هستند . سیستم استخراج منابع معدنی از سیارات اگر چه به اعتراف یكی از سازندگان بازی به مضاق هیچ كس خوش نیامده اما اعلام شده است این سیستم به طور كامل از بازی حذف نخواهد شد بلكه با بهبود و كمتر كردن توجه به آن وارد نسخه سوم خواهد شد .
    با توجه به دو نكته میتوان انتظار بازگشت گشت در سیارات با وسیله نقلیه را در این نسخه كشید . یكی اینكه سازندگان خواهان اكتشفاتات هیجان انگیزتر و گسترده تر هستند و دیگردلیل هم توجه به درسها و نكاتی كه سازندگان از اكتشافات سیارات با ماكو در نسخه اول گرفتند و آن را با محتوای قابل دانلود Overlord وارد نسخه دوم كردند .
    موتور پایه ای هم كه سازندگان برای نسخه سوم استفاده خواهند كرد نسخه ای از UE3 میباشد كه در نسخه PS3 مس افكت 2 برای اولین بار استفاده خواهد شد .
    Bioware شركتی با سابقه و كاملا قابل اعتماد است، پس بی تردید میتوان منتظر پایان باشكوه Mass Effect بود ...
    تریلر معرفی رسمی بازی را میتوانید در لینك زیر ببینید :
    کد:
    http://www.vg247.com/2010/12/12/mass-effect-3-announced






    كاماندر شپرد، منتظر پایان باشكوهت باش






    مطالب زیر تهیه شده توسط حامد عزیز (Layken) میباشد:






    در مراسم سال VGA سال پیش بود که اولین تیزر معرفی قسمت سوم و ادامه داستان کماندور شپرد فرمانده کهکشان دیده شد و مشتاقان رو برای ادامه این مسیر کهکشانی چشم به انتظار گذاشت
    و این بار ما در داستانی متفاوت و احتمالا جذابتر از قسمت قبل روبرو هستیم و با قسمت جدید Mass Efect 3

    داستان بازی از اونجایی شروع میشه که در Me2 کماندور شپرد تونست بخش بسیار بزرگی از کلکتور هارو از بین ببره بعد از رویداد فرمانده شپرد ماموریت داره برای نجات دادن دکتر اماندا در باتاریان داشته باشند که متوجه حضور ریپرها که بعد از موارد مختلف و فعالیت های خاص شپرد از بازگشت رپیر ها و احتمال یک حمله بزرگ مطلع می شود بعد از تحقیقات فراوان شپرد متوجه می شود که ریپرها در این مدت در سکوت و تاریکی سپری میکردن و گشترده شده اند و حمله احتمالی انها کل کهکشان رو در خطر جدی خواهد انداخت در این راستا شپرد در تلاش برای قانع کردن شورای اتحاد که مقرشون در Citadel هست انجام میدهد و خبر از این حمله ریپرها بدهد اما عضای شورا باز به حرف های شپرد مثل گذشته توجه نمی کنن و فعالیت های لازم جهت بررسی این موضوع رو انجام نمیدن تا این که ریپرها با نیرویی عظیم به زمین و نقاط مختلف ان حمله می کنن که قسمتی از ان در اولین مایش بازی دیده شد و این بار است که شپرد باز برای نجات و از بین بردن رپیرها وارد عمل می شود
    همانطور که میبینید باز با یک داستان تروتمیز روبرو هستیم و شاید بسیار متفاوت که چرا که زمین هم در گیرو دار این حوادث قرار گرفته و جنگ روی زمین لذت بخش خواهد بود
    اما مهمترین موضوعی که این بار در اصل قرار گرفته روش داستان و ورایت ان هستش در دو قسمت قبل تقریبا روش جم اوری یاران و متحد کردن انها با خودمان به خوبی هر چه تمام دیده شد و اگر این سیستم باز به قسمت سوم منتقل بشه چیزی مثل تکرار رو خواهد داشت پس تیم سازنده برای این قسمت موضوع دیگری رو مد نظر قرار دادن که شپرد همراه با متحد کردن شخصیت ها می خواهد قوم ها و نژاد های کهکشان رو با هم متحد سازد که اقوامی خطرناک که بعضا ممکن هست در جبهه رپیرها باشد که واقعا متحد کردن انها با هم کار دشواری خواهد بود چه بسا که شپرد مطلع هستش که رپیرها به هیچ چیز رحم نخواهند کرد و کهکشان در خطری عظیم خواهد بود
    نکته دیگری که قابل توجه هستش این بار ما نسبت به قسمت دوم یارهای کمتری خواهیم داشت و دلیل این موضوع این ذکر شده که برای ایجاد تعامل بهتر و این که بازیباز بتواند با همشون ارتباط خوبی برقرار کند اتخاذ شده اما نتقال سیو ها و شخصی سازی کردن بازی میتونه اون نقطه ضعف رو پر کنه که به شدت مورد انتقاد قرار گرفته.







    مطمئنا موضوع اصلی فقط حفظ یارها و وارد شدن در جزییات انها این بار در درجه اول قرار ندارند
    و نجات زمین و اتخاذ تصمیمات درست و به جا بسیار مهم هستش پس واجب هست د رانتخاب های خودتون
    دقت بیشتری رو داشته باشید.....




    اما گیم پلی

    موردی که مهم هستش اینه که با یک نقش افرینی اکشن روبرو هستیم ترکیبی که به مذاج برخی میاد و برخی نمیاد که در ME2 با نشان دادن گیم پلی خودش ثابت کرد که به خوبی این دو مورد رو با هم ترکیب کردند اما تغییراتی نیز در قسمت سوم قرار گرفته که از مهمترین انها امکان شخصی سازی اسلحه ها هستش که به گفته سازندگان به بهترین شکل ممکن در بازی قرار گرفته اما برای ایجاد این تغییرات و اپگرید کردن نیاز به جمع اوری موادی بود که در قسمت دوم به نوع یک مدل اسکن کردن سیاره ها میشد که که با به دست اوردن موادی میتوانستیم نرماندی اسلحه ها و زره خود را اپگرید کنیم که به گفته هادسون یک مدل جدید برای این سیستم اسکن ها قرار داده که هنوز معلوم نشده
    کلاس های بازی هم به طوری قرار گرفتن که صرفا دیگه به همون سبک ختم نشود و رفته رفته بازی شاخه های مختلفی به کلاس خود بدهد و این توانایی رو به گیمر بدهد که از امکانات وسیعی بهره ببرد و این مورد که همه کلاس ها مثل کلاس سرباز توانایی حمل اسلحرو دارند اما برای این که تعاملی برقرار شود سعی شده تا این تعامل طوری شده که ثل در سرباز بشه تعدا زیادی از سلاح رو همراه خود داشت که برخلاف قسمت دوم فقط دو سلاح همراه شپرد بود

    یک موردی که بیشتر در گیم پلی و اکشن بازی قرار داشت نوع شوتر بازی و کاورگیری های شپرد هستش که برای خود مدل خاص و جدیدی رو ارائه کرده است چرا که این بار ما سیستم تیراندازی ازاد (بدون هدف گیری رو نیز داریم ) کاورگیری ها ف پرشهای بدون نیاز به کاور گیری ، حرکت روی نردبان که باعث میشه حرکات شپرد گسترده تر شده و بهتر شود




    Eyepiece
    این سیستم نصفه در قسمت اول قرارداشت که این بار به طور کامل در قسمت سوم قرار گرفته که
    فقط فرمانده شپرد همراه Garras میتونه از این سیستم بهره مند بشه
    این سیستم این امکان رو میده که به راحتی امکان یک سیستم اسنایپر رو دارا باشیم.



    اگر رپیر هارو خوب نشناختید پس در این قسمت به خوبی ازتون پذیرایی خواهند کرد مثل این که درجه سختی بازی افزایش یافته و درجه Normal قدیمی در Me2 این بار سختی Veternal رو همراه خواهد داشت که این در رویارویی با رپیرها واقعا سخت و طاقت فرسا خواهد بود زیرا که با یک هوش مصنوعی قوی روبرو هستیم و دشمن ها با توجه به محل و مکان قرار گیری ما و یارهامون قرار خواهند گرفت و در تیم های مختلف حمله خواهند کرد که بینشون هم مینی باس فایت هایی خواهد بود که هر کدوم در قسمت اول یک باس فایت اصلی محسوب میشه




    OminiBlade


    سیستمی از مدل Mele نیز به بازی اضافه شده این سیستم انچنان به طور عالی مورد کارامد نخواهد بود ولی به نوع خود عالی هستش این سیستم طوری هستش که ضربات مهلکی رو به حریف از نزدیک وارد میکنه که برای لذت بردن ازش به کلاس کاری سرباز نیازمنیدم چرا که د رکلاس های دیگر نم یتوان به طور کامل ازش بهره مند شد



    اواسط سال هم خبری مبنی بر وجود بخش چند نفره نیز در بازی شدت گرفته بود هنوز خیلی دقیق این مورد تایید نشده ولی جزییات یهم ازش بیرون داده شده که در این قسمت حالتی Co op نیز خواهد داشت که چهار بازیباز با ایجاد چهار شخصیت از نژاد های مختلف در 6 کلاس معرفی شده که بازیباز ها د رکنار هم دشمنانی که مورد حمله قرار دادند رو کشته و امتیازاتی رو میگیرند و کسب مهارت هایی انجام میدهند



    بی صبرانه منتظر پایان داستان کماندوی قهرمان شپرد هستیم.


    نویسنده : محمد آتشی   نظرات |